Πέμπτη 19 Μαΐου 2011

Κιλτίδης: Αδιανόητο το νέο καθεστώς στον ΕΛΓΑ

ImageΚριτική στην κυβέρνηση για το νέο καθεστώς εισφορών στον ΕΛΓΑ άσκησε ο βουλευτής της Δημοκρατικής Συμμαχίας Κώστας Κιλτίδης κατά την επίσκεψή του στα γραφεία της ΕΑΣ Λάρισας, την Πέμπτη 19 Μαΐου.
«Δεν είναι δυνατόν να εισπράττει ο ΕΛΓΑ για τα στρέμματα του χωραφιού και όχι για την παραγωγή. Είναι αδιανόητα αυτά που συμβαίνουν σε μία χώρα με τα ιδιαίτερα γνωρίσματα που έχει όπως ο τεμαχισμένος κλήρος» είπε χαρακτηριστικά.
Σύμφωνα με δημοσίευμα του ειδησεογραφικού portal onlarissa.gr, μιλώντας για την πολιτική που εφαρμόζεται στην περιφέρεια ο κ. Κιλτίδης σημείωσε πως «Επί τέσσερις σχεδόν δεκαετίες σταθερά είμαι προσανατολισμένος σε μία ύπαιθροκεντρική πολιτική η οποία έχει να κάνει με ποιοτικά και βιοτικά γνωρίσματα ζωής στην ύπαιθρο. Ο Καποδίστριας και ο Καλλικράτης έγιναν σαν ασκήσεις επί χάρτου γιατί δεν έλαβαν υπόψη τους τις λεγόμενες ενώσεις ζωής που έπρεπε να γίνουν. Εάν δεν αποκτήσει η ύπαιθρος εστίες ζωής που να προσομοιάζουν με αυτές των αστικών και ημιαστικών κέντρων ματαιοπονούμε αν λέμε ότι θα ξανακατοικηθεί και θα ξαναζωντανέψει η λεγόμενη ελληνική ύπαιθρος».
Ο πρώην υπουργός Αγροτικής Ανάπτυξης μίλησε και για τις τρέχουσες οικονομικές εξελίξεις στη χώρα τονίζοντας πως «πρέπει να λεχθεί κατάματα η αλήθεια στον έλληνα πολίτη. Αν δεν βρεθούν 60 δις ευρώ οδηγούμαστε στη χρεοκοπία».
Από την πλευρά του ο πρόεδρος της ΕΑΣ Λάρισας, Σπύρος Τσικρίκας δήλωσε μετά το πέρας της κλειστής σύσκεψης όπου συμμετείχαν διάφοροι αγροτικοί φορείς της περιοχής: «αναφέραμε τα θετικά ή τα αρνητικά της παγκόσμιας πλέον αγοράς στην οποία είμαστε μέλη. Αναφέραμε επίσης τα προβλήματα που δημιουργούνται από την Ευρωπαϊκή Ένωση ή δεν επιλύονται σε επίπεδο Αθηνών. Μας καθυστερεί εδώ και πάρα πολλά χρόνια η δημόσια διοίκηση και το κράτος των Αθηνών. Χαρακτηριστικές όμως είναι και οι καθυστερήσεις έργων στη Θεσσαλία».

Εμπαιγμός στους αγρότες από ΥΠΕΚΑ και κυβέρνηση για τα φωτοβολταϊκά

«Επιχειρείται να ακυρωθεί στην πράξη η προτεραιότητα των αγροτών, εκτρέποντας πλήρως τον προγραμματισμό και το σχεδιασμό της δέσμευσης ισχύος 500 MW που προβλέπει για αυτούς η από 11.10.2010 σχετική Υπουργική απόφαση», επισημαίνει σε επιστολή του προς την υπουργό Περιβάλλοντος, κα Τίνα Μπιρμπίλη, ο πρόεδρος της ΠΑΣΕΓΕΣ, κ. Τζανέτος Καραμίχας. Στην επιστολή παρουσιάζεται αναλυτικά η κατάσταση και οι δυσλειτουργίες, που παρατηρούνται, σύμφωνα με την ΠΑΣΕΓΕΣ.
Ολόκληρη η επιστολή 
Κυρία Υπουργέ,
Η ρύθμιση του ν. 3851/2010 της κατά προτεραιότητα αξιολόγησης των αιτήσεων των επαγγελματιών αγροτών για την αδειοδότηση φωτοβολταϊκών σταθμών οδηγείται πλέον σε αδιέξοδο, τόσο εξαιτίας της αρνητικής στάσης των αρμόδιων υπηρεσιών της ΔΕΗ και του ΔΕΣΜΗΕ σε σχέση με αιτήματα ιδιωτών, τα οποία δυστυχώς εξυπηρετούνται με ευνοϊκότερους, ή και ίδιους - στην καλύτερη περίπτωση όρους, όσο και εξαιτίας της αδυναμίας του Υπουργείου να καθοδηγήσει και να επιβάλλει στους φορείς αυτούς την εφαρμογή της συγκεκριμένης αυτής πολιτικής  δέσμευσης της Κυβέρνησης. Επισημαίνονται χαρακτηριστικά τα εξής :
1. Σήμερα, οκτώ μήνες μετά την εμπρόθεσμη υποβολή των αιτήσεων επαγγελματιών αγροτών, για το 45% και πλέον των αιτημάτων τους καθυστερεί ακόμα η έκδοση όρων διασύνδεσης, με διάφορα προσχήματα, όπως η ολοκλήρωση μελετών για την χωρητικότητα του δικτύου διανομής και άλλα συναφή προκόμματα . Όπως προκύπτει αγνοήθηκαν οι προτάσεις που υπέβαλλε στις 22.10.2010 η ΠΑΣΕΓΕΣ για την επίσπευση των διαδικασιών αυτών, ζητώντας, έστω, την έκδοση οδηγίας από το Υπουργείο σας προς την αρμόδια Διεύθυνση Διαχείρισης Δικτύων της ΔΕΗ, ώστε με βάση την απαιτούμενη προμελέτη των αρμόδιων περιφερειακών γραφείων να εκδίδονται άμεσα οι όροι σύνδεσης με τη ΔΕΗ.
2. Αγνοήθηκε πλήρως η έγκαιρη επισήμανση της ΠΑΣΕΓΕΣ, από τον Οκτώβριο του 2010, σε σχέση με το έλλειμμα  περιφερειακής διάρθρωσης και στελέχωσης του ΔΕΣΜΗΕ. Δεν αξιοποιήθηκε η πρότασή μας για την έκδοση απόφασής σας, ώστε οι συμβάσεις αγοραπωλησίας των αγροτών με τον ΔΕΣΜΗΕ να εκχωρούνται στη ΔΕΗ, με απλή και μόνο αναγγελία ενημέρωσης του ΔΕΣΜΗΕ, γεγονός που θα επέτρεπε τη συντόμευση του χρονικού διαστήματος εξέτασης των αιτήσεων των αγροτών.
Το αποτέλεσμα είναι να διαπιστώνεται σήμερα πλήρης αδυναμία του ΔΕΣΜΗΕ να ανταποκριθεί στην αξιολόγηση 3.200 φακέλων αγροτών, με πληρότητα στοιχείων, που έχουν υποβληθεί με σκοπό την υπογραφή συμβάσεων πώλησης ηλεκτρικής ενέργειας, οι οποίοι ελέγχονται, χωρίς καμία προτεραιότητα, με απελπιστικά αργό ρυθμό, μαζί με τους άλλους 4.300 φακέλους ιδιωτών, γεγονός που θα απαιτήσει διάστημα δύο και πλέον ετών, προκειμένου να ολοκληρωθεί η απαιτούμενη διαδικασία. Με τον τρόπο αυτό, ακυρώνεται η περιλαμβανόμενη στο ν. 3851/2010 πρόβλεψη ολοκλήρωσης εντός 10 μηνών των διαδικασιών αδειοδότησης φωτοβολταϊκών σταθμών των αγροτών.
3. Από την άλλη πλευρά, διαπιστώνεται ότι η ΔΕΗ υπαγορεύει στην πολιτική ηγεσία του Υπουργείου σας την άποψή της ως προς το αν θα πρέπει να ισχύσει το κριτήριο της προτεραιότητας των αιτήσεων των αγροτών και στα διασυνδεδεμένα νησιά, γνώμη την οποία επικαλείται  πρόσφατο έγγραφο του Υπουργείου σας (Αρ. Πρωτ. ΥΑΠΕ/Φ16/οικ. 9693/26.4.2011) προς την ΠΑΣΕΓΕΣ, σύμφωνα με το οποίο πρέπει, όπως αναφέρει και η 6η σχετική ανακοίνωση της ΔΕΗ, να ισχύει κοινή προτεραιότητα για όλους. Αγνοήθηκε έτσι το από 22.10.2010 εύλογο και δίκαιο αίτημα της ΠΑΣΕΓΕΣ προς το Υπουργείο σας, ως προς τη διασφάλιση της προτεραιότητας των επαγγελματιών αγροτών, όχι μόνο στην ηπειρωτική χώρα, αλλά και όπου προκύπτει διαθέσιμη ισχύς, τόσο στα μη διασυνδεδεμένα, όσο και στα διασυνδεδεμένα με το δίκτυο νησιά.
4. Αρνείται επίσης το Υπουργείο σας να δεχθεί το αυτονόητο αίτημα, που έχει επανειλημμένα υποβάλλει η ΠΑΣΕΓΕΣ, για την τροποποίηση της Υπουργικής απόφασης που επιβάλλει την προσκόμιση εγγυητικής επιστολής, ύψους 15.000 € για φωτοβολταϊκούς σταθμούς ισχύος 100 kw στη ΔΕΗ, για όσους από τους επαγγελματίες αγρότες διαθέτουν ήδη έγκριση χρηματοδοτικής μίσθωσης από Τράπεζα, γεγονός που καθιστά πλήρως διασφαλισμένη την υλοποίηση της επένδυσής τους και συνεπώς περιττή την πρόσθετη επιβάρυνσή τους. Η επιμονή σε αυτή την ακατανόητη και εντελώς γραφειοκρατική διαδικασία, τη στιγμή μάλιστα που η απαίτηση αυτή δεν ισχύει για επενδυτές που προτίθενται να εγκαταστήσουν σταθμούς ηλεκτροπαραγωγής από ΑΠΕ μεγάλης ισχύος (μεγαλύτερης του 1 MW) αποτελεί ζήτημα που θέτει ευθέως θέμα άνισης και επαχθούς μεταχείρισης σε βάρος των αγροτών.
5. Δεν έχει μέχρι σήμερα αντιμετωπιστεί η αναγκαία η δημοσίευση στους δικτυακούς τόπους του ΥΠΕΚΑ και της ΔΕΗ των στοιχείων των επαγγελματιών αγροτών που λαμβάνουν όρους διασύνδεσης από την ΔΕΗ σε αντιστοιχία με τα εφαρμοζόμενα από την Ρ.Α.Ε. Όπως έχει επανειλημμένα τονιστεί από την ΠΑΣΕΓΕΣ, η δημοσίευση αυτή θα δημιουργούσε όρους πλήρους διαφάνειας της διαδικασίας σε όλα τα στάδιά της, ενώ ταυτόχρονα θα επέτρεπε την παρακολούθηση της εξέλιξης των αιτημάτων των αγροτών, καθιστώντας δυνατό το συντονισμό των ενεργειών για την επίλυση τυχόν εμφανιζόμενων προβλημάτων.
Από τα προηγούμενα είναι σαφές ότι επιχειρείται να ακυρωθεί στην πράξη η προτεραιότητα των αγροτών, εκτρέποντας πλήρως τον προγραμματισμό και το σχεδιασμό της δέσμευσης ισχύος 500 MW που προβλέπει για αυτούς η από 11.10.2010 σχετική Υπουργική απόφαση.
Πρόκειται συνεπώς περί εμπαιγμού που συνδέεται και με συγκεκριμένα συμφέροντα, όπως αυτά εκφράστηκαν, κατά την πρόσφατη σύσκεψη σε κεντρικό ξενοδοχεία της Αθήνας, μεταξύ του Συνδέσμου Εταιρειών Φωτοβολταϊκών και εκπροσώπων του ΥΠΕΚΑ, της ΡΑΕ, του ΔΕΣΜΕ και της ΔΕΗ, με πρόσχημα την επιτάχυνση των διαδικασιών αδειοδότησης και την εξυγίανση της αγοράς.
Είναι σαφές ότι το ζήτημα αυτό οφείλεται να συζητηθεί άμεσα σε ένα ευρύτερο πολιτικό επίπεδο που δεν αφορά μόνο στην πολιτική ηγεσία του Υπουργείου σας και στην Κυβέρνηση, αλλά και στο σύνολο του πολιτικού συστήματος της χώρας.

Με τιμή
 Ο Πρόεδρος της ΠΑΣΕΓΕΣ
 Τζανέτος Καραμίχας

Κυριακή 15 Μαΐου 2011

Αυξάνεται το ενδιαφέρον των αγροτών για την καλλιέργεια αγριαγκινάρας

Tο όραμα του Πανεπιστημίου Θεσσαλίας για την παραγωγή του «πράσινου ελληνικού πετρελαίου», με την καλλιέργεια του ενεργειακού φυτού της αγριαγκινάρας, θέτει σε τροχιά υλοποίησης στη Μαγνησία η εταιρία Thestra Cynara Ελληνική Βιοενεργειακή Α.Ε.
Ήδη έχουν καλλιεργηθεί 17.000 στρέμματα, ενώ ο στρατηγικός στόχος είναι μέχρι και τον Οκτώβριο να έχουν καλλιεργηθεί 100.000 - 150.000 στρέμματα με αγριαγκινάρα. Για την τριετία, ο στόχος που έχει τεθεί είναι η καλλιέργεια 300.000 στρεμμάτων που μαζί με άλλα γεωργικά υπολείμματα (άχυρο, πριονίδια κ.ά.) θα δώσουν την πρώτη ύλη για παραγωγή πράσινης ενέργειας.

Η εταιρία παρέχει συμβόλαια για την καλλιέργεια του πολυετούς ενεργειακού φυτού για πάνω από 10 χρόνια, ενώ σε αντίθεση με άλλες καλλιέργειες, η αγριαγκινάρα έχει πολύ μικρό κόστος παραγωγής.

Επιπροσθέτως, επειδή το συγκεκριμένο ενεργειακό φυτό εκμεταλλεύεται άριστα τις χειμερινές βροχές, δίνει υψηλές αποδόσεις χωρίς άρδευση. Η απόδοση ξηρής ουσίας κυμαίνεται από 1.200 - 1.600 κιλά σε μη αρδευόμενα χωράφια ενώ με 2 - 3 αρδεύσεις από τα μέσα Απριλίου μέχρι το τέλος Μαΐου οι αποδόσεις κυμαίνονται από 2.000 - 2.500 κιλά ξηρής ουσίας ανά στρέμμα, ενώ συχνά η στρεμματική απόδοση φτάνει και τα 3.000 κιλά. Με βάση την τιμή ζήτησης του προϊόντος από χώρες του εξωτερικού, τουλάχιστον 200 ευρώ ο τόνος, η αντικατάσταση χωραφιών που σήμερα καλλιεργούνται με σιτάρι, για παράδειγμα, με αγριαγκινάρα θα αποδώσει στον αγρότη ένα πρόσθετο ακαθάριστο κέρδος της τάξης των 80 έως 100 ευρώ το στρέμμα, ενώ η απόσβεση της μονάδας μετατροπής της βιομάζας σε πελλέτες μπορεί να γίνει σε λιγότερο από 5 χρόνια.

Σάββατο 14 Μαΐου 2011

Παράταση για την υποβολή αιτήσεων στα μεγάλα Σχέδια Βελτίωσης


Παράταση στην καταληκτική ημερομηνία ηλεκτρονικής υποβολής αιτήσεων ενίσχυσης στο Μέτρο 121 (ΣΧΕΔΙΑ ΒΕΛΤΙΩΣΗΣ) μέχρι Δευτέρα, 20 Ιουνίου 2011 και ώρα 15:00 μ.μ, έδωσε το υπουργείο Αγροτικής Ανάπτυξης και Τροφίμων. Αυτό αναφέρει σχετική ανακοίνωση στην ιστοσελίδα της ειδικής γραμματείας του ΥπΑΑΤ.
Πάντως η Ειδική Γραμματεία για τους Κοινοτικούς Πόρους, συνεχίζει να αναφέρει στην ιστοσελίδα της: «ΠΡΟΣΟΧΗ: Δοκιμαστική περίοδος εξοικείωσης χρηστών με την ηλεκτρονική υποβολή αιτήσεων ενίσχυσης Σχεδίων Βελτίωσης. Οι χρήστες μπορούν να δημιουργήσουν λογαριασμούς εισόδου στο σύστημα και να καταχωρήσουν δεδομένα τα οποία θα παραμείνουν διαθέσιμα και κατά την κανονική λειτουργία του συστήματος»

Για την ηλεκτρονική υποβολή του Μέτρου 121 πατήστε εδώ

Παπούλιας: Οι Νέοι Αγρότες το μέλλον της Ελλάδας

ImageΤην αμέριστη στήριξή του στους Νέους Αγρότες, τους οποίους χαρακτηρίζει το «μέλλον της πατρίδας» μας εξέφρασε ο πρόεδρος της Δημοκρατίας Κ. Παπούλιας, κατά την ομιλία του στην ημερίδα της ΠΕΝΑ με θέμα την Αγροτική επιχειρηματικότητα και τον αγροτουρισμό.
Ο πρόεδρος υπογράμμισε την άμεση ανάγκη χάραξης μιας εθνικής στρατηγικής που θα στοχεύσει σε μια δυναμική αγροτική πολιτική και θα αποτελέσει το ασφαλές μονοπάτι πάνω στο οποίο καλούμαστε πλέον να βαδίσουμε, ιδιαίτερα ενόψει των δύο δύσκολων επόμενων χρόνων.
Αναλυτικά, ο χαιρετισμός του προέδρου της Δημοκρατίας Κ. Παπούλια έχει ως εξής: «Χαίρομαι ιδιαίτερα που σας συναντώ ξανά, σε αυτή την πολύ σημαντική ημερίδα που διοργανώνετε και δίνει σε όλους μας την ευκαιρία να ενημερωθούμε για τον μέχρι τώρα απολογισμό του έργου σας, τους στόχους και τις προοπτικές των Νέων Αγροτών, τους προβληματισμούς και τα εμπόδια που ορθώνονται μπροστά σας.
Η παράδοση της χώρας μας υπήρξε ανέκαθεν άρρηκτα συνδεδεμένη με τον Αγροτουρισμό, έναν τρόπο ζωής πολύ κοπιαστικό, αλλά επίσης εξαιρετικά δημιουργικό, χάρη στο δεσμό που αναπτύσσεται ανάμεσα στον άνθρωπο και τη μητέρα γη του.
Η απομάκρυνση από αυτήν την παράδοση και η βαθμιαία εγκατάλειψη της προσπάθειας παραγωγής ανήκει στα βασικά αίτια της σφοδρής κρίσης που περνά η χώρα μας. Σταματήσαμε να παράγουμε, συνηθίσαμε να εισάγουμε, μάθαμε να εξαρτώμεθα από τους άλλους και σχεδόν ξεχάσαμε τις δικές μας δυνατότητες.
Έγιναν λάθη σοβαρά, μεταξύ των οποίων και μια ανεπίτρεπτη κακοδιαχείριση πόρων, γεγονός που περιόρισε καθοριστικά τις δυνατότητές μας και έπληξε δυστυχώς τη ραχοκοκαλιά της ελληνικής οικονομίας, την Αγροτιά μας. Νέοι δρόμοι όμως μπορούν τώρα να ανοιχτούν αν υπάρξει συντονισμένη δράση και εμπνευσμένος σχεδιασμός.
Η ανάδειξη νέων, εναλλακτικών και βιολογικών καλλιεργειών, η συνεχής συνεργασία με τους κρατικούς φορείς και η συσπείρωση όλων των Αγροτικών Ενώσεων, η ενίσχυση της Περιφέρειας, η δημιουργία κινήτρων και η επαναφορά κυρίως του ανθρώπου στο κέντρο της προσπάθειας, μπορούν να προσελκύσουν περισσότερους νέους αγρότες. Επίσης, η καλλιέργεια από το σχολείο κιόλας μιας γνήσιας οικολογικής συνείδησης που θα επιζητεί ως φυσική επιλογή την επαφή με το περιβάλλον και τη γη, η ανάπτυξη του Αγροτουρισμού και η προώθηση της επιχειρηματικότητας γύρω από τα αγροτικά προϊόντα με την υποστήριξη των νέων μορφών τεχνολογίας, είναι κάποιες από τις επιδιώξεις μας.
ImageΠάνω από όλα όμως προέχει η χάραξη μιας εθνικής στρατηγικής που θα στοχεύσει σε μια δυναμική αγροτική πολιτική και που θα αποτελέσει το ασφαλές μονοπάτι πάνω στο οποίο καλούμαστε πλέον να βαδίσουμε, ιδιαίτερα ενόψει των δύο δύσκολων επόμενων χρόνων.
Έχω ξαναπεί ότι είστε το “μέλλον της πατρίδας” μας. Δεν υπερβάλλω. Αν διεκδικήσετε αυτό που σας αναλογεί και σας αξίζει, αν αναζητήσετε την πρωτοπορία και χαράξετε νέους δρόμους εθνικής και διεθνούς συνεργασίας, θα μας κάνετε όλους περισσότερο αισιόδοξους. Στρατεύομαι και προσωπικά δίπλα σας για κάθε στήριξη στο έργο σας που αποτελεί εθνικό πλούτο.
Η μάχη που δίνει η χώρα για την έξοδό της από το οικονομικό τέλμα είναι και θα είναι επίμονη, συνεχής, και κάποιες φορές απρόβλεπτη. Η επόμενη μέρα όμως βρίσκεται και στα δικά σας χέρια.
Σας ευχαριστώ.»

Το Πανηγύρι της γης, μια γιορτή για τα βιολογικά

Mια διήμερη γιορτή με αφορμή την παγκόσμια ημέρα περιβάλλοντος, στο Πάρκο Περιβαλλοντικής Ευαισθητοποίησης «Αντώνης Τρίτσης», στις 4 και 5 Ιουνίου 2011, το «Πανηγύρι της Γης» διοργανώνει ο Οργανισμός Ελέγχου και Πιστοποίησης Βιολογικών Προϊόντων ΔΗΩ σε συνεργασία με την Οργάνωση ΓΗ.
Το «Πανηγύρι της Γης» έχει σαν σκοπό την προώθηση των βιολογικών προϊόντων καθώς και την ευαισθητοποίηση των επισκεπτών σε ότι αφορά  την προστασία του περιβάλλοντος με οικολογικούς τρόπους.
Στην γιορτή θα συμμετέχουν παραγωγοί και επιχειρήσεις βιολογικών προϊόντων, που αντιπροσωπεύουν, σε ποιοτικά και ποσοτικά μεγέθη, πολλές διαφορετικές κατηγορίες και προϊόντα, της διαρκώς αυξανόμενης ελληνικής παραγωγής και αγοράς βιολογικών γεωργικών και κτηνοτροφικών προϊόντων στη χώρα μας, καθώς και του οικολογικού χώρου γενικά. Παράλληλα, στο «Πανηγύρι της Γης» θα μετέχουν και Μη Κερδοσκοπικοί Οργανισμοί που δραστηριοποιούνται στην προστασία του περιβάλλοντος και την ενημέρωση και ευαισθητοποίηση των πολιτών.
Η γιορτή θα κινείται γύρω από τρεις άξονες, καθώς θα περιλαμβάνει:
- Αγορά με Βιολογικά Προϊόντα
- Παρουσίαση θεμάτων από περιβαλλοντικές οργανώσεις
- Οικολογικές πρακτικές για την καθημερινότητα
Στα πλαίσια της γιορτής θα διοργανωθεί επίσης και μια σειρά παράλληλων εκδηλώσεων με ιδιαίτερο ενδιαφέρον: οικο-παιχνίδια, μουσική, εκπαιδευτικές φυτεύσεις από παιδιά υπό την επίβλεψη γεωπόνων, ξενάγηση σε βιολογικούς λαχανόκηπους, προβολές και ομιλίες διακεκριμένων επιστημόνων.
Όπως δήλωσε ο Γενικός Διευθυντής του Οργανισμού ΔΗΩ κος Σπ. Σγούρος: «Η όμορφη αυτή γιορτή, το «Πανηγύρι της Γης» αποτελεί μια μοναδική ευκαιρία για όλους να γιορτάσουμε την παγκόσμια ημέρα του περιβάλλοντος με θετικό και ευχάριστο τρόπο, μαζί με τις οικογένειές μας, σε έναν χώρο που επιδεικνύει την αξία του περιβάλλοντος με τον καλύτερο τρόπο».

ΑΝΑΚΟΙΝΩΣΗ - ΚΑΤΑΛΗΚΤΙΚΕΣ ΗΜΕΡΟΜΗΝΙΕΣ ΓΙΑ ΑΙΤΗΣΕΙΣ ΕΝΙΑΙΑΣ ΕΝΙΣΧΥΣΗΣ 2011

 ΟΠΕΚΕΠΕ επισημαίνει τα ακόλουθα:

• Αιτήσεις Ενιαίας Αίτησης Ενίσχυσης Έτους 2011 που υποβάλλονται μέσω διαδικτύου στην ηλεκτρονική διεύθυνση www.opekepe.gr, πρέπει μέχρι την Δευτέρα 16 Μαΐου 2011 να κατατεθούν υπογεγραμμένες στις Περιφερειακές Δ/νσεις ή στην Κεντρική Υπηρεσία του ΟΠΕΚΕΠΕ.

• Αιτήσεις Ενιαίας Αίτησης Ενίσχυσης Έτους 2011 που υποβάλλονται μέσω τηλεφωνικής επικοινωνίας στον αριθμό 1540, πρέπει μέχρι την Δευτέρα 16 Μαΐου 2011 να παραληφθούν από τους δικαιούχους από τις Περιφερειακές Δ/νσεις ή την Κεντρική Υπηρεσία του ΟΠΕΚΕΠΕ.

• Αιτήσεις Ενιαίας Αίτησης Ενίσχυσης Έτους 2011 που υποβάλλονται μέσω ΕΛΤΑ με χρήση των προεκτυπωμένων εντύπων, θα πρέπει να ταχυδρομούνται προς ΟΠΕΚΕΠΕ το αργότερο με σφραγίδα ταχυδρομείου την Δευτέρα 16 Μαΐου 2011.